Pages

Monday 18 December 2017

Gingerbread Duo - Duo de Gâteaux Pain d'Epices


When you can't decide, you bake both! I did a gingerbread cake experiment last year and we decided that two recipes were good enough to keep so here we are... I don't mind baking double as I usually cut them in half to make a great gingerbread tray to take to work, J's school or E's nursery. Plus the disposable trays I use are just a bit smaller than a traditional tin so I can make an extra 6 cupcakes with each recipe: everybody's happy! 
As far as icing is concerned, you can do what you like, but we tasted them both with and without icing and that's how we prefered them! 
And yes, I ate both bits after taking the pictures. Totally worth it!

Des fois, on n'arrive pas à se décider et donc on en prépare deux! J'avais fait des tests l'année dernière et ces deux recettes étaient tellement bonnes qu'on a décidé de les conserver. Ca ne me dérange pas, en général je les coupe en deux et les offre à l'école, la crèche, au boulot, et en plus comme les grandes barquettes jetables sont plus petites que mon plat normal, je peux aussi faire quelques cupcakes. Donc, tout le monde est content! 
Pour le glaçage, vous faites comme vous voulez, mais on les a goutés avec et sans glaçage et c'est comme ça qu'on les a préférés! 
Et oui, j'ai mangé les deux morceaux après avoir pris les photos. Et toc!


Iced Gingerbread Recipe                                                  Sticky Gingerbread Recipe
cake-like, pleases everybody                                            for the gingerbread lovers!
                                                          
Recette du Gâteau Pain d'Epices avec glaçage                Recette du Gâteau Pain d'Epices Gourmand
texture de gâteau plus léger, tout le monde l'aime            pour les amateurs de pain d'épices!                     
                                                      

No comments:

Post a Comment