Pages

Monday 3 February 2014

Biscuits: That's not my... Tea party


I've been spending a lot of time thinking about biscuits, reading blogs, sorting out my cutters, looking at books with J and wondering if I can turn the charaters into biscuits, short-listing chocolate recipes to try out... And somehow I decided to do it all in one go! That's the point where a sane person would edit what's going on in their brain and break it down into manageable tasks. I'm not such a person. Here's my list:
- try out 3 chocolate biscuit recipes
- make my own cookie cutter: cake with stand
- include the mouse from "That's not my..." books. J loves them and he's a pro at spotting the mouse! More on the sugar pot with the mouse here 

Hours (ok more like days) later: That's not my... Tea Party! Ta da!

Biscuits are being dispatched for tasting and I'm waiting for feedback. My royal icing went all weird but I was tired and had 60 biscuits to decorate so went ahead anyway. One day, I'll be happy with it, maybe... On a positive note: I love the overall design and they make me smile. My favourite is the mouse in the sugar pot!
Once I've had a chance to sleep and recover, I'll post more details...


Ces derniers temps je pense beaucoup aux biscuits, lis des blogs, range mes emportes pièces, sélectionne des recettes de biscuits au chocolat; même quand je lis avec J, je me demande si je peux transformer les personnages en biscuits. Et dans un moment de folie j'ai décidé de tout faire en même temps! Voilà la liste:
- essayer 3 recettes de biscuits au chocolat
- faire mon propre emporte-pièce: gâteau avec socle
- inclure la souris des livres "Où est mon... ". J les adore et il pointe du doigt la souris sur toutes les pages. Plus d'info sur le pot de sucre avec la souris par là
Quelques heures (ok, jours) plus tard: Où est ma... Tea Party? (hmmm, comment on traduirait ça en français... entre goûter chic et le Non-Anniversaire d'Alice au Pays des Merveilles!) Voili voilou!

Les biscuits ont été envoyés à mes cobbayes préférés et j'attends les résultats. Le glaçage royal était tout foireux mais comme j'avais 60 biscuits à décorer et que j'était fatiguée, j'ai fait avec. Un jour, j'y arriverai! peut-être... Point positif: j'adore le look global et je peux pas m'empécher de sourire quand je les regarde. Mon préféré c'est la souris dans le pot de sucre!

Une fois que j'aurai récupéré, je posterai plus de détails...

No comments:

Post a Comment